mandag 10. desember 2012


Med grisekulda siste uka har nok mange østlendinger endelig fått boret sine første hull for sesongen. Var selv en tur og sjekket stålisen lørdag, dog uten bor, men med skøyter. Etter utallige turer med neglsprett og blåfrosne tær har jeg vel innsett at jeg ikke er skrudd for norsk vinterkulde, og skyr isfiske når kvikksølvet kryper mot ti blå.. Likevel angret jeg en smule på det da junior lurte på hvorfor vi ikke hadde tatt med isboret og sola begynte å varme. Var uansett på Årungen, der isen har ligget en stund, og den lokale modellfly-banden kunne melde om 17 cm tjukk is. Planen var egentlig Gjersjøen, men der hadde faktisk ikke isen lagt seg skikkelig ennå unntatt i bassenget i sørenden. Jeg tipper at flere x-cperter har vært ute på tokt med riktig utstyr denne helga, så i påvente av rapporter og bilder av grom abbor, legger jeg ut noen stemningsbilder av nyisen fra arkivet..

 Går aldri lei fotojakt etter isformasjoner når bekker og vann fryser til..
                                  

Øystein Sollien i vakkert isfargespill på nyisen på Steinsfjorden


På vei utover passerte vi Pollevann og dro kjensel på Audi'en til Mortvedt, som var på plass for å lure de stripete. Borren på Polle er kjent for å ha spesielt vakre tegninger, og fisken over er nok en av de peneste kilosene jeg har fått.. 

Kom dere ut på isen folkens!

Dr Sven


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar