onsdag 1. mai 2013

Rogers beste fra vinteren

Roger har som vanlig vært ute etter både lake og abbor i vinter, og lurt opp noen fine fisker.

01/03 var jeg og Øystein og fisket i Glomma/Bingsfoss. Litt skeptisk på om isen var bra nok, men vi kom oss utpå. Isen var ikke mere enn 15 cm (dårlig is). Vi turte ikke å fiske på de vanlige plassene litt lengre ut, men lake ble det allikevel. Fikk først 4 små laker før jeg flyttet meg til et nytt hull. Utrolig dårlig bunn, satt fast på første dropp men klarte å hale inn laka på 3310 gr og 68cm til slutt.
Etter dette skjedde det ikke så mye. Øystein fikk 3 smålaker. Vi var der 2 uker etterpå men da var isen vekk, selv om det hadde vært dritkaldt i mellomtiden.


Sesongens siste isfisketur ble på Lyseren 21/04. Kom selvfølgelig ikke opp om morran, så stengene med agnfisk var ikke på plass før klokken nærmet seg 13:30. Sånn er det å være B-menneske. Men abbor ble det allikevel. Den største kom opp rett over kl 16, og akkurat når jeg hadde fått den opp runnet det selvfølgelig på en annen stang. Abboren havnet i bøtta og jeg løp bort til stang to men den slapp etter noen sekunder. Slapp ned en ny mort og 30 min etter på fikk jeg en på 1205gr.
Strålende fornøyd var jeg, er ikke akkurat bortskjemt med stor abbor de siste åra. Ikke lett å ta bilde med selvutløser, fisken har en tendens til å sprelle som en gal akkurat når bildet blir tatt,
men det må man bare leve med. Bildene ble sånn noenlunde allikevel. Den største abboren på 1510 målte 49cm og den på 1205 var 44cm.



1 kommentar:

  1. Bra rapport Roger, og grattis med stor lake og halvannenkilos abbor, den siste unngikk jeg på denne siden av kalenderen :)

    SvarSlett